Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historický vývoj náprav vozidel
Kubiš, Vojtěch ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je popsán historický vývoj náprav vozidel, zároveň je zde uveden přehled typů náprav s technický popisem, výhodami a nevýhodami. Pozornost je věnována také historickému vývoji odpružení a tlumení vozidel s popisem vybraných systémů. V práci jsou popsána konstrukční řešení podvozků vybraných automobilů.
Concept of a modular tandem trailer
Pavlovič, Matúš ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
This bachelor thesis focuses on analysis of construction elements of two-axle trailer as a carrier of changeover system. Furthermore, this thesis includes own conceptional desing of two-axle trailer, it’s frame and suitable construction elements, also calculations for verification of functionality of the frame. Thesis also includes drawing documentation of the trailer.
Problematika výroby železničního dvojkolí pro kolejová vozidla
Šimčík, Vladimír ; Kubík, Roman (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Hlavní myšlenkou této bakalářské práce je především podat přehlednou formou princip technologie výroby železničního dvojkolí, skládajícího se z kol, nápravy a dalších nezbytných komponent. Na základě dostupných informačních pramenů, literatury firmy BONATRANS GROUP a.s., praktických rad, zkušeností a poznatků z praxe budou pojmenovány problémy při výrobě železničního dvojkolí a návrhy na jejich eliminaci.
Analytický řešič pro pevnostní výpočet náprav dvojkolí
Fišer, Petr ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nápravami dvojkolí kolejových vozidel, jejich návrhem a způsobu provádění pevnostních analýz jejich konstrukčních řešení. V rámci této práce byl proveden návrh lokomotivního dvojkolí: nápravy a kola. Pro potřeby konstrukčního oddělení společnosti Bonatrans Group a.s. byl vytvořen analytický řešič, který umožňuje provádění pevnostních analýz pomocí, kterým je výsledný návrh verifikován a navíc umožňuje vytištění pevnostní analýzy v podobě výpočtové zprávy, jež slouží schvalování příslušnými drážními úřady. V takto vytvořeném analytickém řešiči byla následně vytvořena i pevnostní analýzu takto navržené nápravy.
Rám přívěsu se sklápěcí nástavbou
Uher, Milan ; Ješina, Miroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem rámu automobilového přívěsu se sklápěcí nástavbou. Její hlavní náplní je pevnostní kontrola nosného rámu, dále pak navržení vhodných konstrukčních úprav včetně jejich přepočtu stavu napjatosti. Pevnostní kontrola rámu je provedena pomocí metody konečných prvků. Součástí této práce je rovněž vyhotovení výkresové dokumentace rámu. Tato diplomová práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou SVAN Chrudim s.r.o.
Odpružení kol motorových vozidel
Martínek, Tomáš ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přehledem různých způsobů odpružení kol motorových vozidel. Je zde popsána jejich charakteristika, výhody a nevýhody a jsou zde uvedena některá konstrukční řešení. V práci jsou také zmíněny základní konstrukční principy používaných tlumičů.
Lanový drapák
Kubánek, Jan ; Smutek, Josef (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Při řešení konstrukce lanového drapáku se budeme zabývat vhodným řešením lanového drapáku s ohledem na jeho použití a objem, možnosti jeho nasazení za nízkých teplot a případnou aplikací vyměnitelných otěruvzdorných lišt. Bude proveden výpočet sil působících na lanový drapák a kontrolní výpočet vybraných nosných dílů.
Rám přívěsu CHTP24 pro přepravu stavebních strojů
Valach, Přemysl ; Ješina, Miroslav (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem rámu přívěsu pro přepravu stavebních strojů. Její hlavní náplní je pevnostní kontrola a návrh konstrukčních úprav včetně přepočtu stavu napjatosti. Pevnostní kontrola rámu je provedena pomoci metody konečných prvků. Součástí této práce je výkresová dokumentace úprav rámu přívěsu. Tato diplomová práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou SVAN Chrudim s.r.o..
Analýza kinematiky zavěšení závodního vozidla
Jurka, Adam ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá kinematickou analýzou podvozku závodního vozu. V úvodní části práce jsou popsány parametry geometrie zavěšení kol a jejich vliv na jízdní vlastnosti vozidla. Dále jsou vysvětleny metody měření geometrie zavěšení kol a jejich použití v praxi. V následující části je provedeno měření kinematických bodů závodního automobilu Peugeot 208 R2 pomocí optického skenovacího zařízení. Pro vyhodnocení naměřených dat jsou vytvořeny virtuální modely obou náprav v simulačním programu Adams Car. Následně je provedena samotná kinematická analýza, která popisuje změnu parametrů zavěšení kola v závislosti na jeho trajektorii. V závěru práce jsou diskutovány výsledky a je představen návrh metody vyhodnocení výsledků, která může zvýšit přesnost kinematické analýzy.
Návrh zástavby přední nezávislé nápravy a rozmístění interiéru autobusu
Suchomel, Adam ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem přední části podvozkového rámu autobusu SOR NB 12 City pro použití přední nápravy RL 75EC ZF. Je zde provedeno zjištění zatěžujících sil ve vybraných jízdních stavech. Je provedena analýza napjatosti rámu. Jsou uvedeny různé možnosti uspořádání interiéru. Je zkontrolováno zatížení náprav.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.